ICT bedrijf Vivens uit Joure heeft in 2011 een omzetgroei gerealiseerd van 37,5 procent. De omzet nam toe van 2,8 miljoen euro in 2010 tot 4,0 miljoen euro in 2011. Het is het derde achtereenvolgende jaar dat Vivens de omzet ziet stijgen. Parallel aan de omzetgroei neemt ook het aantal medewerkers toe: in 2011 kwamen er twaalf nieuwe ICT-ers bij, waarmee het totaal uitkwam op 45. De groei van omzet en aantal medewerkers zet zich in het jaar 2012 onverminderd door. Vanuit Joure is Vivens ook internationaal steeds actiever.
Een en ander maakt directeur Arjen Dähne bekend ter gelegenheid van de presentatie van de jaarcijfers over 2011.
Vivens is hiermee een van de snelstgroeiende ICT ondernemingen in Nederland. Het bedrijf heeft twee kernactiviteiten: enerzijds het ontwikkelen van maatwerkapplicaties met Microsoft technologie- en anderzijds diensten/consultancy op het gebied van Cloud Computing, gespecialiseerd op het platform van het in Nederland nu snel groeiende Salesforce.com. Bij beide onderdelen was er in 2011 sprake van groei.
Salesforce Services
Salesforce is een softwaredienst die bedrijven onder andere ondersteunt om betere contacten met de klant te realiseren. In de Verenigde Staten is Salesforce een in de zakelijke markt zeer bekend bedrijf van vergelijkbare omvang als Google, telt zesduizend medewerkers, heeft een omzet van 2,5 miljard euro en heeft meer dan honderdduizend klanten wereldwijd.
Haar gelijknamige CRM-pakket is aantrekkelijk omdat het alle relevante gegevens over de klant geautomatiseerd bijhoudt, zodat men in één oogopslag een 360 graden-blik op de klant heeft.
Vivens
Vivens is in de Benelux officieel partner van Salesforce. Dat betekent dat Vivens diensten levert op het gebied van Salesforce; daarnaast is Vivens het enige bedrijf dat de officiële trainingen mag verzorgen namens Salesforce.
Vivens heeft in 2011 veel grote bedrijven in Nederland als nieuwe klant gekregen, waaronder De Telegraaf , Essent en Elsevier, die het platform nu gebruiken.
Vanuit Joure onderhoudt Vivens nauwe contacten met Salesforce in San Francisco, Londen en Dublin, en daarnaast kan Vivens steeds meer internationale klanten tot haar klantenkring rekenen.