De presentatie van de Waddenzee won zaterdag de tweede prijs – zilver dus – tijdens de Best Exhibitor Awards uitreiking op de ITB in Berlijn. De aanwezigheid is een initiatief van de Noord-Nederlandse marketingorganisaties en het CWSS op de grootste internationale reisbeurs van de wereld in Berlijn.
Met meer dan 160.000 bezoekers en 180 vertegenwoordigde landen is de ITB dé plek waar pers, touroperators en bestemmingen de tijd hebben om elkaar te vinden.
De Gronings-Friese stand won de prijs in de categorie ´Travel support en Media´. De eerste prijs in deze categorie ging naar München Airport. Alle 1.137 exposanten op deze editie van de ITB in Berlijn zijn ingedeeld in 11 categorieën, Waddenzee Werelderfgoed won de zilveren prijs in de categorie ´Travel support & Media´. Criteria waar de jury op beoordeelt zijn onder andere het ontwerp en design van de stand, authenticiteit, wijze van informatieoverdracht, milieubewustzijn en professionaliteit van het personeel.
De presentatie van de Waddenzee op de ITB in Berlijn maakt onderdeel uit van een groter samenwerkingsverband tussen het CWSS (Common Wadden Sea Secretariat) en de Waddenagenda. Voor deze beurs hebben Marketing Groningen en de regio’s Waddenland, Eemsdelta en Oldambt, Merk Fryslân en de regio’s Noord-Oost en Noord-West en ook Holland Boven Amsterdam samengewerkt om tot een gezamenlijke presentatie van de Waddenzee te komen.