Tijdens het Koploperproject ‘toekomstbestendig ondernemen’ werken bedrijven en organisaties een jaar lang intensief aan verduurzaming. De deelnemers, de Koplopers dus, krijgen een grondige doorlichting, meten hun impact en pitchen de resultaten onderling. Daarnaast maken ze een praktisch MVO-actieplan. Tijdens unieke bedrijfsbezoeken delen ze duurzame innovaties en prakische tips. Tenslotte leren ze helder communiceren over duurzame doelen en ambities waar ze voor staan, naar de klanten, ketenpartners en op de werkvloer. Op dit online Koplopersymposium presenteren de deelnemers hun resultaten en maken we de winnaars bekend van het Koploperproject Groningen en Zuidoost.
De twintig Koplopers zijn Alfa Accountants Groningen-Assen, Albert Heijn Hoogkerk, Basic-Fit Sportscholen, Baxbier brouwerij, Brandmore Premiums en Merchandise, De Drie Gezusters, Hoveniersbedrijf Donkergroen, Effektief Schoonmaakbedrijf, FC Groningen, Harrier Accountancy en Bedrijfsadvies, Sushi restaurant Imono, Kwint hijs- en hefwerken, Roossien Hoogwerktechniek, Leerbouwen werkleerbedrijf, Maripaan Groep (Jumbo Noord Nederland), MartiniZorg, Hotel Prinsenhof, Kinderdagopvang SKSG, Marketing Bureau Ten Stripes en Waterbedrijf Groningen.
De Koplopers worden geïnterviewd door Jetta Post. Je ontdekt de Koplopers aan de praattafel, live en op film. Op authentieke wijze vertellen ze wat het Koploperproject heeft opgeleverd.
Het symposium duurt van 14.30 tot 16.30 uur.
Economie
Koplopersymposium: scoren met impact, in FC Groningen-stadion
Twintig Groningse Koplopers tonen op 8 april, tijdens het Koplopersymposium, hun spectaculaire en innovatie plannen op het gebied van verduurzaming. Op het programma, dat wordt gestreamd vanuit een speciaal ingerichte FC Groningen 'pop-up studio', staan ook een body energizer van Koploper Basic-Fit en 'spoken word' van Gronings talent Myron Hamming. Daarnaast worden deze middag de Koploperwinnaars én de Groningse Koploperprimeur voor de komende generaties bekend.
Leestijd: 1 minuut