Detlev von Platen, bij Porsche AG verantwoordelijk voor Sales en Marketing, blikt terug op 2017: “De hybridemodellen van de Panamera zijn goed ontvangen door onze klanten – dit bevestigt nog eens dat onze productstrategie juist is. De Panamera Turbo S E-Hybrid is met recht een topmodel, de belichaming van zowel prestaties als efficency en daarmee de nieuwe maatstaf in zijn segment. Voor 2018 zijn we ook optimistisch: met onze modellenrange en de sterke verkoopregio’s Europa, Azië en Amerika zijn we goed gepositioneerd.”
Een succesvolle range
Niet alleen de nieuwe Panamera deed het goed in 2017, ook de 718 reeks liet sterke verkoopresultaten zien. In totaal werden er zo’n 25.000 718 modellen verkocht, een toename van 6 procent vergeleken met 2016. De fascinatie voor de Porsche 911 is onverminderd sterk. In 2017 werden er meer dan 32.000 911’s verkocht. De bestverkochte Porsche van 2017 is de Macan met meer dan 97.000 afleveringen, een plus van 2 procent.
China op kop.
Ook in 2017 was China de grootste individuele markt voor Porsche. Hier werden in 2017 71.000 nieuwe Porsches afgeleverd. Dit betekent een toename van 10 procent vergeleken met 2016. De groeicijfers in Europe en de VS bedroegen 2 procent. In Duitsland werden 28.400 nieuwe Porsches afgeleverd, iets minder dan in 2016. Detlev von Platen over 2018: “Dit jaar wordt de nieuwe Cayenne op belangrijke markten als de VS en China geïntroduceerd. Daarmee zien we goede kansen voor verdere groei. Dat neemt niet weg dat de exclusiviteit van Porsche dé prioriteit voor de toekomst blijft. Het doel voor 2018 is om de uitstekende resultaten van 2017 te consolideren.”