Goodwill en interesse kweken met (hilarische) filmpjes
Zo nu en dan een kijkje achter de schermen of een andere boodschap communiceren doe je het beste met pakkend beeldmateriaal. Al dan niet hilarische filmpjes die je kunt nabewerken. De beste laptop voor videobewerking is dan fijn om tot je beschikking te hebben, evenals de beste soundbar, zodat ook de geluidskwaliteit op secure wijze verbeterd kan worden. Een aankondiging van een dienst, evenement of product krijgt meer schwung met bewegende beelden en de nodige humor.
Voortgang marketingcampagne
Om presentaties, rapporten en documenten waarin de voortgang van een marketingcampagne wordt bijgehouden op je gemak te kunnen lezen is het fijn wanneer je deze snel kunt afdrukken. En bij voorkeur draadloos en zonder vlekken natuurlijk. Via de website Ubari vind je al snel de beste wifi printer, stuk voor stuk vergeleken en beoordeeld. Ze zijn tevens geschikt om full colour flyers af te drukken, om ze te bekijken voordat het ontwerp richting drukker gaat.
Offline promotie niet vergeten
Veel reclame maak je online, maar de zojuist genoemde full colour flyer werkt nog altijd als vanouds. Zeker nu mensen het juist bijzonder vinden om eens print in handen te krijgen in plaats van spam in hun mailbox. Maar denk ook aan billboards, huis-aan-huisreclame en brochures waarmee je opvalt. Om diverse redenen heeft print soms nog steeds de voorkeur. Sociale media zijn een bewezen tool, maar daar wordt reclame ook vaak als storend ervaren.
Sociale media: altijd luchtig en met de nodige zelfspot
Het is de kunst om jouw onderneming op een niet dwingende, maar wel opvallende manier te presenteren. Welke toon hanteer je op je sociale mediakanalen? In de meeste gevallen is deze luchtig, en liefst met de nodige zelfspot. Je volgers zijn niet achterlijk en herkennen feilloos het verschil tussen spam en verzorgde content. Vermijd de gebiedende wijs in je teksten, zoals 'koop nu…' en 'ga naar…', want dit beslist de consument zelf wel. Als het goed is, spreekt het product of de dienst voor zichzelf. En we benadrukken het nog maar eens: met humor kweek je goodwill!
Ga in gesprek met locals
Blijf niet onder dat systeemplafond zitten. Ga voor de lunch zo nu en dan van het bedrijventerrein af, duik het dichtstbijzijnde stadscentrum in en maak praatjes met locals en collega-ondernemers. Van het beschikbaar stellen van gratis producten voor een prijsvraag op jouw socials maken ze zelden een probleem, zolang hun naam er maar bij genoemd wordt. Al babbelend leer je de cultuur en toon van de stad kennen en kom je tot interessante samenwerkingen. Dat laatste is voor bedrijven een unique selling point waarmee je de sympathie van de directe omgeving genereert. Niet zelden zijn dat je vaste klanten. Kortom: laat je zien, maak kennis, toon interesse en doe inspiratie op. Bovendien is het lekker om even een luchtje te scheppen.