Economie

Partnerbijdrage

Dit zijn beste manieren om je waardering naar klanten te laten blijken!

Ben je tevreden met de samenwerking die je met je klanten hebt? Dan is er je veel aan gelegen om deze samenwerking in stand te houden. Dit doe je door goed werk af te leveren, maar ook door net dat beetje extra te leveren. Je hebt hier meerdere manieren voor, waarover je hieronder meer kunt lezen.


Leestijd: 2 minuten

Dit zijn beste manieren om je waardering naar klanten te laten blijken!
Dit zijn beste manieren om je waardering naar klanten te laten blijken!

Mogelijkheid 1: Extra korting geven

Werk je al langere tijd samen met een bepaalde klant? Dan heb je waarschijnlijk al het nodige geld aan deze klant verdiend. Althans; dat is het geval als je verdienmodel in orde is. Aangezien je toch al het nodige geld aan de klant verdiend hebt, is het mogelijk om extra korting te geven. Hier is elke klant gek op, dus dit is een prima manier om je waardering te laten blijken.

Maar, pas wel goed op. Als je elke keer extra korting geeft, verslapt het effect aanzienlijk. Het wordt voor de klant dan ‘normaal’ om korting van je te krijgen. Pas dus heel erg op dat je niet al te vaak op deze manier je waardering uitspreekt.

Mogelijkheid 2: Relatiegeschenken geven

Met relatiegeschenken bouw je absoluut een duurzame relatie met je klant op. Met de juiste producten laat je simpelweg je dankbaarheid spreken, maar werk je ook nog op een slimme manier aan je naamsbekendheid. Bovendien kun je op dit moment uit veel soorten relatiegeschenken kiezen.

Wil je een praktisch relatiegeschenk geven? Dan is waterflessen bedrukken een goed idee. Aan een waterfles heeft je klant echt iets. Bovendien is het mogelijk om op deze waterfles je bedrijfsnaam of logo te laten bedrukken. Daarmee voer je ook nog op een slimme manier marketing. Een ander voorbeeld is een bedrukte pen. Ook dat is een prima voorbeeld van een praktisch relatiegeschenk.

Zorg er in ieder geval voor dat je voor praktische producten zorgt. Kies je voor een product waar niemand iets aan heeft? Dan belandt dit product linea recta in de prullenbak. Dat is uiteraard zonde van je investering en het milieu, dus kies alleen voor praktische producten.

Mogelijkheid 3: Avondje op pad

Je kunt er ook voor kiezen om met een klant een avondje op pad te gaan. Ga bijvoorbeeld in de buurt van de klant naar een goed restaurant. Of is je klant liefhebber van een bepaalde voetbalclub? Mogelijk kun je een wedstrijd in een skybox bezoeken, waarmee je je dankbaarheid absoluut uitspreekt.

Welke mogelijkheid spreekt jou het meeste aan? Ongeacht voor welke mogelijkheid je kiest, geniet je van nog een voordeel: je maakt extra kosten. Aangezien dit aftrekbare bedrijfskosten zijn, betaal je uiteindelijk minder belasting. Ondertussen spreek je ook nog op een leuke manier aan je klanten je dankbaarheid uit. Wil je een verpletterende indruk bij je klant achterlaten? Dan kun je uiteraard ervoor kiezen om meerdere van bovenstaande mogelijkheden te combineren.