Economie

Gronings bedrijf Weber Marketing & Communications: Goud & Zilver in New York

Weber Marketing & Communications uit Groningen heeft één Gold World Medal, één Silver World Medal en een Finalist Certificate gewonnen tijdens de uitreiking van de 50e editie van The New York Festival, International Film & Video Awards. Weber ontving de Awards voor de creative short film ‘AUREA Sirens Launch Film’ geproduceerd voor de Aurea TV van Philips.


Leestijd: 2 minuten

De Gold World Medal werd uitgereikt voor de creative short film ‘AUREA Sirens Launch Film’ in de categorie ‘Sales, Consumer Electronics’. Zilver in de categorie ‘Best Soundtrack/Audio Mix en het Finalist Certificaat in de categorie ‘Best Original Music/Lyrics’. De Award uitreiking vond plaats op 31 januari in Tribecca Rooftop in New York City.

Voor Weber Marketing & Communications was de inzending van de creative short film ‘AUREA Sirens Launch Film’ in de drie verschillende categorieën van het prestigieuze New York Festival, International Film & Video Awards, de eerste inzending ooit.

‘AUREA Sirens Launch Film’ is een creative short film, geproduceerd als introductiefilm die de kijker de vele capaciteiten van de Aurea Flat TV van Philips laat ervaren. De opdracht was het produceren van een creatieve film met een luxe en verleidelijk karakter. Daarnaast moest het reflecteren aan de meest geavanceerde techniek in de TV industrie en de perfecte beeldkwaliteit van de Aurea. De ‘AUREA Sirens Launch Film’ is gebaseerd op het thema ‘Seduction by Light’ net zoals de campagne film van Philips ‘There’s Only One Sun’ van Wong Kar Wai. In eerste instantie zou de Sirens film gebruikt worden voor intern gebruik en verkooppresentaties. Al snel was duidelijk dat de film perfect aansluit bij de opdracht om de kijker de vele capaciteiten van de Aurea Flat TV te laat ervaren. Dankzij dit succes en zijn enorme populariteit bij het publiek tijdens presentaties van de ‘AUREA Sirens Launch Film’ op de Aurea Flat TV wordt de Sirens ook gebruikt voor extern gebruik en demonstraties in verschillende winkelketens in 30 verschillende landen in Europa.
De film is geproduceerd door Weber Marketing & Communications te Groningen in opdracht van Philips.

The New York Festivals, International Film & Video Awards is het grootste industriële filmfestival ter wereld. In totaal ontving The New York Festival, International Film & Video Awards deze keer 1.000 inzendingen uit 30 landen. Dit jaar viert het festival zijn 50 jarig bestaan.