“Met Staxxer willen we het stoffige imago van btw-administratie opfrissen en automatiseren. Het uurtje-factuurtje tijdperk binnen deze sector kan namelijk ook anders. Software is immers niet alleen accurater in het calculeren van btw-verplichtingen, maar wordt door automatisatie ook nog eens betaalbaarder én gemakkelijker voor de klant.”, zegt Ties den Dekker, CEO Staxxer.
Europese BTW
Het bedrijf heeft zijn roots in de e-commerce wereld. Als e-commerce ondernemers ondervonden oprichters Peter van de Rijdt en Ties den Dekker hoe complex de Europese btw-wetgeving is. Dit kan de internationale groeiambities van ondernemers belemmeren. Jammer, want de kansen liggen er. Samen met Jurgen Nijland sloegen zij de handen ineen om een geautomatiseerde btw-oplossing te bieden aan de e-commerce industrie.
Sinds de oprichting van Staxxer in januari 2021 is het bedrijf snel gegroeid. Binnen één jaar tijd is het aantal klanten toegenomen van 50 naar zo'n 400, een groei van 700%. Sindsdien helpen ze e-commerce partijen van elk formaat met het automatiseren van hun btwcompliance in heel Europa, zoals Happy Soaps en The Good Roll:
Welke investeerders?
De investeerders zijn de Investerings- en Ontwikkelingsmaatschappij voor Noord-Nederland (NOM), G-Force Capital, Demian Beenakker (CEO Dwarfs) en Martijn Leenaerts (CFO Whoppah). Het geld wordt ingezet om de software verder te ontwikkelen en om te internationaliseren. Met als kick-off een uitbreiding naar Denemarken.
“Staxxer biedt e-commerce bedrijven een platform voor inzicht in al hun btw-gerelateerde zaken. Hier ligt een grote behoefte vanuit de markt, aangezien btw een complex onderwerp is. Met het inzicht en de automatisering die Staxxer biedt, zien NOM en G-Force Capital potentie voor snelle groei en internationale opschaling. Staxxer biedt een waardevol product. Wij zijn erg blij met deze samenwerking”, aldus Chantal Leijendekker (NOM) & Niek Huizenga (Fondsmanager G-Force Capital).
Op de foto v.l.n.r. Jurgen Nijland, Ties den Dekker en Peter van de Rijdt van Staxxer.