Economie

Groningse verpakkingspecialist NNZ mag zich voortaan 'Koninklijk' noemen

Het Groningse familiebedrijf NNZ , specialist op het gebied van verpakkingen, mag zich voortaan ‘Koninklijk’ noemen. Omdat het bedrijf 100 jaar bestaat, kreeg CEO Len Boot maandag uit handen van René Paas, commissaris van de Koning in de provincie Groningen, het predicaat Koninklijk uitgereikt. Het verpakkingsbedrijf heet daarmee nu officieel ‘Royal NNZ Group bv’.


Leestijd: 1 minuut

Groningse verpakkingspecialist NNZ mag zich voortaan 'Koninklijk' noemen
Groningse verpakkingspecialist NNZ mag zich voortaan 'Koninklijk' noemen

“Het voorrecht om het predicaat Koninklijk te mogen voeren, is een bekroning op 100 jaar familiair ondernemerschap, oog voor mensen en doorzettingsvermogen op alle vlakken”, reageert Boot op het ontvangen van het predicaat.

Over het predicaat Koninklijk

Een onderneming, vereniging, instelling of stichting kan het predicaat Koninklijk aanvragen als het minimaal honderd jaar bestaat. De bestuurders van het bedrijf moeten van onbesproken gedrag zijn, net als de onderneming zelf. Bedrijven die het predicaat ontvangen mogen de Koninklijke Kroon in hun logo opnemen.

Over NNZ

Op 22 oktober vorig jaar vierde NNZ het honderdjarige bestaan. Het bedrijf telt 260 medewerkers, die actief zijn in 24 eigen vestigingen in 18 landen. Hierbij wordt samengewerkt  met een internationaal netwerk van partners in meer dan 50 landen over de hele wereld. NNZ is vooral actief in verpakkingsmaterialen voor de groente- en fruitsector en investeert sterk in industriële verpakkingsmaterialen in de Benelux, Duitsland, Polen, Zwitserland, Scandinavië, het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten en Canada.

‘Reshaping Packaging’ is de duurzame missie van NNZ. NNZ maakt zich daadwerkelijk sterk voor duurzaamheid, en omarmt daarvoor specifieke Sustainability Development Goals van de UN. “Onze grootste uitdaging voor de toekomst is: het transformeren van de verpakkingswereld naar een volledige circulaire waardeketen. ‘Reshaping packaging for a better world’ is ons leidende principe – we verbinden onze ziel en zakelijkheid aan die van een betere, duurzame wereld”, aldus NNZ.