Veel bedrijven zeggen flexibel te zijn, maar dat betekent vaak dat klanten binnen openingstijden van het bedrijf een moment moeten kiezen voor de verhuizing’ zegt mede-eigenaar Thomas. Snel en Wel heeft geen vaste openingstijden. ‘Wij zijn zeven dagen per week geopend en plannen op basis van de voorkeuren van de klant een moment voor de verhuizing. Dát is échte flexibiliteit.’
Inmiddels hebben de twee eigenaren gemerkt dat dit aanslaat, want ze krijgen de ene na de andere aanvraag binnen als het gaat om verhuizingen in Groningen. Wie zelf wel eens rondfietst door de stad, zal de geel met witte verhuiswagens ongetwijfeld gespot hebben.
Snel en Wel verleent zijn diensten aan verschillende doelgroepen. Daarbij hebben particuliere verhuizingen en senioren verhuizingen de hoofdfocus, maar het bedrijf doet ook bedrijfsverhuizingen. Tristan: ‘Voor ons maakt het niet uit welke soort verhuizing we doen, wij stellen ons altijd flexibel op’.
Toch merken ze wel degelijk verschil in het soort verhuizing dat ze doen. Thomas: ‘Zakelijke verhuizingen zijn ook daadwerkelijk zakelijker van aard. Bedrijven hebben sneller zoiets van ‘doe maar gewoon’, terwijl senioren en particulieren vaak veel voorzichtiger zijn met hun spullen.’
Dat klinkt logisch als je bedenkt dat spullen van particulieren en senioren vaak ook emotionele waarde hebben. Om deze reden is het dan ook belangrijk om het vertrouwen van klanten te krijgen, als het gaat om het verhuizen van hun waardevolle spullen.
Naast flexibiliteit hebben de eigenaren van het verhuisbedrijf daarom nog een speerpunt waar ze het verschil mee maken: een persoonlijke aanpak. Hoe ze dat doen? ‘Wij maken graag persoonlijk kennis met de klant vóór we de inboedel verhuizen. Goede informatievoorziening vooraf zorgt al voor enig vertrouwen, maar een echte kennismaking zorgt ervoor dat klanten de verhuizing volledig aan ons over durven te laten. Andersom werkt het overigens ook: wij weten ook graag voor wie wij het werk doen.’
Verhuizen betekent niet alleen het overbrengen van inboedel van het oude huis naar het nieuwe huis. De service van een goed verhuisbedrijf zit hem ook in de kleine dingen. ‘Bij een verhuizing voorzien wij klanten bijvoorbeeld van een checklist met zaken waar rekening mee moet worden gehouden’ zegt Thomas. ‘Verhuizen lijkt een kwestie van spullen inpakken en weer uitpakken in het nieuwe huis, maar vaak wordt het overzetten van verzekeringen en het doorgeven van eindstanden van water- en gasmeters vergeten. Daar helpt een checklist bij!’
Iets wat de mannen ook vaak zien is dat klanten te weinig (goede) verhuisdozen in huis hebben gehaald. ‘Gelukkig hebben wij daar altijd genoeg van’ zegt Tristan lachend, terwijl hij een foto van hun voorraad laat zien.
Dat deze kleine dingen worden gewaardeerd, wordt bevestigd door de positieve reviews die het bedrijf ontvangt. Iets waar de beide eigenaren erg trots op zijn.
Gevraagd naar wat nog meer belangrijk is voor de twee mannen als het aankomt op hun verhuisbedrijf, benoemen ze bijna tegelijk werkplezier. Ondertussen laat Thomas een aantal foto’s op zijn mobiel zien van collega’s. Het lijken foto’s van een personeelsuitje, maar het blijken toch echt foto’s van een ‘normale werkdag’, weet Thomas zeker. ‘Verhuizen is best zwaar werk, maar plezier op de werkvloer is erg belangrijk’ voegt Thomas hier aan toe. Met de werknemerstevredenheid lijkt het in ieder geval ook goed te zitten!