De campagne ‘Sounds Like Groningen’ is een initiatief dat zeer breed wordt gedragen, door partijen die vinden dat Groningen maximaal moet profiteren van de organisatie van mooie tentoonstellingen en andere evenementen. Het gaat om een initiatief gesteund door Groningse bedrijvenverenigingen, gemeente Groningen, Groningen Bereikbaar, Groninger Museum en Marketing Groningen / Gastvrij Groningen.
‘Sounds Like Groningen’ wil laten zien dat Groningen, ondanks de uitdagingen die nu spelen, er nog steeds toe doet. “We hebben een fantastisch rijk cultureel ecosysteem met prachtige events, en dat gecombineerd met al het moois dat de stad sowieso al heeft te bieden. Door zoveel mogelijk partijen bij elkaar te brengen versterken we deze aantrekkingskracht en zorgen we ervoor dat de bezoeker maximaal kan genieten van Groningen”, aldus de initiatiefnemers.
Toolkit voor ondernemers
De initiatiefnemers hopen dat ondernemers ook zoveel mogelijk profiteren van de komst van extra bezoekers naar Groningen dankzij alle mooie evenementen. Om het hen gemakkelijker te maken in te spelen op de evenementen is er een ‘Toolkit’ ontwikkeld. Deze toolkit bevat allerlei drukwerk waarmee ondernemers de etalages kunnen aankleden.
Wethouder Carine Bloemhoff (PvdA) kreeg vanmorgen het eerste exemplaar van deze toolkit aangeboden. De toolkit bestaat uit posters, ansichtkaarten, displayhouder, kleurplaten en etalageborden.