Economie

Partnerbijdrage

TeleMissie: nieuw Gronings bedrijf voor telemarketing en acquisitie

Groningen is een nieuw bedrijf rijker dat is gespecialiseerd in telemarketing en acquisitie: ‘TeleMissie’. Eigenaar Bettie van Veen heeft veertien jaar ervaring met telefonische verkoop achter de rug, en vond de tijd rijp om van het werk dat ze met zoveel plezier doet, haar bedrijf te maken.


Leestijd: 2 minuten

TeleMissie: nieuw Gronings bedrijf voor telemarketing en acquisitie
TeleMissie: nieuw Gronings bedrijf voor telemarketing en acquisitie

‘Ik denk dat het nu een mooie tijd is om mijn droom van een eigen bedrijf waar te maken. De economie krabbelt weer op, en veel bedrijven begrijpen dat het juist in deze tijd noodzakelijk is om goed zichtbaar te zijn. En daar kan ik ze, met mijn jarenlanger ervaring in de telefonische verkoop, prima mee helpen!’, vertelt een enthousiaste Bettie van Veen.

Ze is twee maanden geleden van start gegaan, en heeft nu al meer opdrachtgevers dan ze bij de start durfde te dromen. Op haar website springt een hooiberg in het oog: een mooi symbool voor het zoeken naar de speld, die zij graag voor bedrijven wil zijn.

‘Het is natuurlijk wel een vak apart dat ik heb. Veel mensen vinden het lastig om potentiele klanten te benaderen. Nou: ikzelf heb daar geen moeite mee. Ik vind het een uitdaging en heb juist erg veel plezier in het voeren van gesprekken. Dit is werk dat mij goed ligt, en het geeft veel voldoening wanneer ik aan een opdrachtgever de naam kan doorgeven van een mogelijke klant!’, aldus Bettie van Veen.

‘Telemarketing vindt plaats op verschillende niveaus. Het is maar waar je voor kiest! Wil je een specialist, met kwaliteit, die geen standaard gesprekken voert dan moeten ze bij mij zijn’. Volgens Bettie verdiept zij zich altijd in de positionering van opdrachtgevers, en bedenkt ze van te voren waar die bedrijven het best mee gediend zijn.

‘Ik onderscheid me in de markt, doordat ik ook goed kan luisteren en schakelen in gesprekken. Veel ondernemingen denken tegenwoordig dat ze klanten kunnen krijgen dankzij mond-tot-mond reclame, of via sociale media. Maar in de praktijk blijkt dat dit onvoldoende is. Ook zeggen ze soms: “Ik heb een website die goed wordt bekeken!”. Maar wat heb je eraan als je website goed wordt bekeken: het gaat er om dat je daadwerkelijk met een klant in gesprek raakt, en uiteindelijk binnen haalt. Om afspraken voor dergelijke contacten te krijgen, dat is tijdrovend werk, en veel mensen vinden dit vervelend, maar ik heb er plezier in!’.

‘Veel ondernemers vragen meestal als eerste wat het kost om mij in te schakelen, maar zou je niet in de eerste plaats moeten vragen: “Wat gaat het mij opleveren?”. Nu heb je niets en dit wil je veranderen. Daar kun je dan in investeren. Want je moet nu eenmaal investeren om te kunnen oogsten. Dat is toch ondernemerschap?’, aldus Bettie van Veen.

Meer informatie:

www.telemissie.com