Economie

Tientallen ondernemers bij workshop social media

Ruim zeventig ondernemers waren maandag aanwezig bij een workshop ‘social media’. Het ging om een bijeenkomst vanuit de Groninger Ondernemers Academy waarvoor zowel ondernemers als medewerkers uit de detailhandel en horeca zich konden aanmelden. Dat meldt de Groninger Ondernemers Courant.


Leestijd: 1 minuut

En van die mogelijkheid werd volop gebruik gemaakt: binnen de kortste keren was het maximum aantal van zeventig deelnemers bereikt.

De workshop werd gegeven door Kirsten Jassies, social media expert. Jassies geeft Instagram- en Tiktoktrainingen aan zelfstandigen en bedrijven, zowel overheid, retail als media. Daarnaast deelt ze haar kennis op Instagram, blogs en in boeken. Ze schreef Instaproof (2018), een inspirerende handleiding voor Instagram, Kick-ass content voor social media (‘21) en Tiktologie (sep ’22). 

Maandagavond legde Jassies de aanwezigen onder andere uit hoe je Insta op zo’n manier kunt inzetten dat klanten je graag volgen en uiteindelijk vaker bij je langskomen. Maar ook: welke trends zijn er en hoe kun je een korte video inzetten om te groeien met het aantal volgers.

De bijeenkomst vond plaats in het Market Hotel en was bestemd voor alle ondernemers in de stad.

De Groninger Ondernemers Academy organiseert dit jaar meer gratis workshops en bijeenkomsten voor ondernemers. Op woensdag 7 februari staat ‘De wondere wereld van AI’ centraal, op 11 april is het ‘De dag van de binnenstad’ door De Nieuwe Winkelstraat (DNWS) en 30 en 31 mei is er het DNWS-congres ‘Stad in Beweging’. Vanwege het enorme succes van de workshop van maandag wordt er mogelijk een tweede sessie georganiseerd, waarschijnlijk eind februari.

Het programma wordt komende tijd uitgebreid met nieuwe workshops. Hou dus de website in de gaten.