Ruud Lozeman blonk volgens de jury uit door het goede concept van zijn franchiseformule, doelmatigheid, consistent in opbouw, heldere doelstellingen en de al geboekte resultaten.
De publieksprijs werd gewonnen door Sylvia van der Laan van Stichting Droomkinderen. De publieksprijs bestaat uit advertentieruimte t.w.v. 20.000 euro in de twee noordelijke dagbladen van de NDC Media Groep.
Ruud Lozeman opende in maart 2003 Toscana IJsmakerij. Inmiddels heeft de franchiseformule vestigingen in Emmen, Hoogeveen, Meppel, Haren en Groningen. Het ijs van Toscana IJsmakerij wordt dagelijks vers gemaakt en bestaat uit natuurlijke ingrediënten zonder conserveringmiddelen. Het franchiseconcept laat veel ruimte voor eigen initiatieven. De enige kosten die de franchisenemer voor het gebruik van de formule heeft, zijn verwerkt in de prijs van het ijs. Daartegenover staan inkoopkortingen op alle andere gebruiksmaterialen, de professionele begeleiding en het ondernemen met een bewezen succesformule.
Economie
Winnaar Dé Jonge Ondernemers Prijs 2008 bekend
Ruud Lozeman van Toscana IJsmakerij uit Emmen is dinsdagavond in Groningen verkozen tot winnaar van Dé Jonge Ondernemers Prijs 2008.
Leestijd: 1 minuut