Innovatie
Ambtenaar Waterbedrijf in Groningen vervangen door internet
De bekende meteropnemer wordt vervangen door de burger zelf. Niet helemaal natuurlijk, maar het waterbedrijf zou graag zien dat burgers vaker zelf via internet de stand doorgeven.
Leestijd: 1 minuut
‘’Een keer per jaar komt de meteropnemer bij u langs om de stand van de watermeter op te meten’’, constateert het Waterbedrijf Groningen in de Waterkrant. Met die metergegevens wordt de jaarrekening gemaakt, en een voorschot voor de volgende periode. ‘’Nu blijkt het in de praktijk voor de meteropnemer steeds lastiger die meterstand daadwerkelijk oip te nemen, want steeds meer mensen zijn overdag niet thuis. Het opnemen van de watermeterstand wordt daardoor bewerkelijker en dus duurder.’’Via de website van het Waterbedrijf www.waterbedrijf-groningen.nl wordt de bezoekers doorverwezen naar de plaats waar heel makkelijk de paar benodigde gegevens kunnen worden ingevoerd. Het is een fluitje van een cent en dus zeker te doen, ook voor mensen die nog niet zo heel veel op het net te vinden zijn.Vandaar dat er voortaan meer aandacht wordt besteed aan het mogelijk maken van opgave via internet. Maar geen nood, voor mensen die wat huiverig voor het toetsenbord zijn: ook via de ouderwetse telefoon en via de bekende meterstandenkaart blijft aangifte gewoon mogelijk.