Innovatie

Bijna 30 uitkeringsgerechtigden aan de slag in callcenter

Bijna dertig voormalig uitkeringsgerechtigden gaan aan de slag als Klantcontact Medewerker in een callcenter. Het project ging in maart van start met 40 cursisten met een afstand tot de arbeidsmarkt; 26 van hen hebben nu een baan in een callcenter.


Leestijd: < 1 minuut

Ruim een derde minder WW-uitkeringen dan vorig jaar
Ruim een derde minder WW-uitkeringen dan vorig jaar

De deelnemers aan het project zijn geselecteerd door de gemeente Groningen en het UWV. Ze werden opgeleid door KANS! KANS! leidt mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt in een intensief traject van drie maanden op tot Klantcontact Medewerker. Na afronding krijgen de deelnemers een certificaat.

Vervolg

In het najaar 2017 start een nieuwe groep cursisten van 20 personen. De selectie van de kandidaten zal in samenwerking met de gemeente Groningen en het UWV op korte termijn van start gaan. Voor 2018 staan meerdere groepen op de planning.