Innovatie

“Groninger Forum onduidelijk en dus nog zwak merk”, aldus merk- en marketingdeskundige Karel Jan Alsem

“Er is nogal wat geharrewar over het Groninger Forum. Voor- en tegenstanders wisselen allemaal argumenten uit waarom het wel of geen goed idee is. Vanuit de marketing- en met name de merktheorie is hier echter ook wel een belangrijke kanttekening te plaatsen. En dat is dat het Forum als merk totaal nog geen heldere positionering heeft”. Zo begint vandaag op ons blog www.fgblog.nl het blog van Karel Jan Alsem, als universitair docent Merkmanagement bij de Vakgroep Marketing van de Rijksuniversiteit Groningen. Volgens hem is niet helder wat het Groninger Forum straks te bieden heeft.


Leestijd: < 1 minuut

“Waar staat het Forum nu eigenlijk voor? Wat komt er nu in het gebouw? Wat is nu de essentie van het Forum? Waarom zou ik er überhaupt heen moeten, als het er is? Dat laatste wordt in marketingtermen de ‘benefit’ genoemd: wat heeft een klant eraan? Op een of andere manier schijnt de Provincie nu voor te zijn, maar voor wat? Het is net als met menselijke relaties: hoe kan je dol op iemand zijn als je die niet kent”.

Lees het volledige blog op:  www.fgblog.nl