Innovatie
Groningers zetten eerste prille schreden op pad van Internet-handel
Twee jonge Groningse ondernemers hebben hun eerste prille schreden gezet op het pad van de verkoop via internet. Ze zijn een bedrijf begonnen om via internet t-shirts te gaan verkopen. Heel bijzonder is dat klanten via internet zelf dat T-shirt zelf kunnen laten bedrukken. Dat is een unieke formule voor Nederland. De twee initiatiefnemers zijn zeer tevreden over de resultaten tot nu toe. ( HEEFT U OOK ERVARINGEN MET e-COMMERCE VANUIT GRONINGEN? MAIL HET ONS! Adres: INFO@GIC.NL Wilt U meer weten over de verkoop van de t-shirts, lees dan verder en klik op het pijltje. U komt dan bij het IT-nieuws van de GIC)
Leestijd: 1 minuut
De Shirtshop.nl, zo luidt de naam van de onderneming. Deze is te vinden op het gelijknamige internet-adres. De initiatiefnemers drijven hun internetwinkel nu al twee jaar. Eigenaar Henk Nienhuis vertelt dat ze een automatische T-shirt designer die ze voor hun verkoop gebruiken twee jaar geleden door een kennis uit Amerika lieten ontwikkelen. ‘We krijgen behoorlijk wat bezoek: variërend van 600 tot 1000 per dag, afhankelijk van het seizoen’, zegt Nienhuis. Volgens hem is er niet alleen belangstelling van klanten, maar ook van de pers. In het blad NetGenerations werd de Shirtshop.nl beoordeeld met een cijfer 8 , met alleen Bol.com boven hen.De Shirtshop.nl maakt gebruik van een materiaal waar geen film van gemaakt hoeft teWorden. ‘Daardoor kan de klant één uniek t-shirt bij ons bestellen, voorzien vanafbeeldingen die wij aanbieden. Dit materiaal kan gedrukt worden op allekleuren textiel en is kleur en slijtvast en wordt computergesnedengeproduceerd’. Het zijn geen simpele katoenen shirtjes die verwerkt worden, maar shirts van het merk Lemon & Soda of Hanes, allebei kwaliteits-shirts met een topopdruk, zegt Nienhuis. ‘Wij weten dat wij een mooi en goed product hebben waarvan de klant jarenlang plezier van heeft’.Het is nog steeds niet duidelijk of e-commerce in de toekomst een grote vlucht zal nemen. Maar recent is nu toch gemeld supermarkten die via internet leveren, flink groeien. Ook Nienhuis denkt dat e-commerce zich wel degelijk fors verder zal ontwikkelen:‘Ik denk persoonlijk dat e-commerce een goede kans van slagen heeft, mits ermaar voor gezorgd wordt dat de responsetijd van het beantwoorden van emailen het afhandelen van bestelling goed loopt. En vooral belangrijk: deverzendkosten. Als deze hoog zijn is het ook niet meer aantrekkelijkboodschappen te kunnen doen via het net. Wat is er nu mooier om tegen scherpe prijzen een product thuis bezorgd te krijgen ? Niets!’, aldus Henk Nienhuis.