Innovatie

Gronings IT-bedrijf komt met nieuw 'klant-volgsysteem'

Het in Groningen gevestigde IT-bedrijf Amyyon heeft een nieuwe toepassing ontwikkeld speciaal voor de overheid en andere publiekem dienstverleners. Het betreft een elektronisch klantendossier voor alle betrokken afdelingen voorkomt doublures, verbetert communicatie en verhoogt de effiency.


Leestijd: 2 minuten

Amyyon, leverancier van klantvolgsystemen, introduceert tijdens de beurs ICT Overheid 2002 (23-25 april) de nieuwe versie 2.3 van Amyyon Advance met extra ondersteuning voor het één-loket concept. In deze versie vormt de module ‘één-loket’ de kern van waaruit publieke dienstverleners hun klanten op een betrouwbare en efficiënte wijze kunnen bedienen. Eén elektronisch klantendossier voor alle betrokken afdelingen voorkomt doublures, verbetert communicatie en verhoogt de effiency.Om vanuit een loketfunctie de wensen en logica van de klant centraal te kunnen stellen is continu interactie vereist tussen back offices en het loket in de rol van front office. Met de één-loket module van Amyyon kunnen hoofd- en deelvragen vanuit een front office worden vastgelegd en kan de afhandeling van deelvragen en levering van producten (ook via back offices) worden uitgezet én bewaakt. Hiervoor wordt gebruik gemaakt van helpdesk-functies en workflow-ondersteuning. Informatie van en naar bestaande systemen kan in de ondersteuning worden opgenomen, de wijze waarop de software wordt ingezet is afhankelijk van de fasering en het ambitieniveau binnen een loket. Michel van Zomeren, marketing manager bij Amyyon stelt het volgende: “De software van Amyyon biedt één centraal klantbeeld dat als vertrekpunt dient voor diverse publieke dienstverleners en als baken fungeert voor bestuurders. Met deze software als motor achter één-loket initiatieven wordt niet alleen openheid, maar ook inhoud en efficiency verschaft. Vanuit kennis over de klant en inzicht in het presteren van de organisatie kan de uitvoering van beleid worden ondersteund en kunnen resultaten daarvan worden verantwoord. Zonder meting is sturing immers illusie. De ervaringen opgedaan bij de Gemeente Groningen onderschrijven deze voordelen.”. Amyyon is op de beurs ICT Overheid 2002 te vinden op stand 2.D.114 en geeft daarnaast iedere ochtend om 11.00 een presentatie in het inlooptheater. Amyyon ontwikkelt en implementeert sinds 1988 klantvolgsystemen, zowel voor zakelijke als consumentgeoriënteerde toepassingen. Organisaties als Syntens, Bank Nederlandse Gemeenten, connexxion en de gemeente Groningen maken gebruik van de software van Amyyon. Meer informatie over Amyyon is te vinden via www.amyyon.nl.