Innovatie
Gronings studenten-bedrijf ontwikkelt e-mail briefpapier
Groningse studenten aan de Hanzehogeschool zijn een uniek bedrijfje begonnen dat volgens hen een gat kan vullen in een steeds groter wordende markt. Het bedrijf ontwikkelt interactief “e-mail briefpapier”.
Leestijd: 1 minuut
E-mail hoeft niet saai te zijn! Mail-ART, een jong bedrijf opgestart door twee afstuderende studenten, heeft als doel E-mail communicatie te professionaliseren. Het e-mail verkeer groeit explosief. E-mail is populair, vooral vanwege de snelheid en het gebruiksgemak. Grafisch gezien is e-mail echter saai en grotendeels zwart op wit. Mail-ART brengt hier verandering in.Jeroen Martin en Jurjen Pronk, twee studenten van de opleiding Ondernemerschap en Management aan de Hanzehogeschool te Groningen, hebben gekozen voor een bijzondere manier van afstuderen; zij begonnen begin dit jaar met hun eigen bedrijf, Mail-ART. Bedrijven hechten veel waarde aan herkenbaarheid en besteden jaarlijks veel geld aan het bewaken van de huisstijl. Briefpapier, visitekaartjes en zelfs de inrichting van de bedrijfslocaties voldoen aan de huisstijl. E-mail wordt hierbij vergeten, ondanks de vele mogelijkheden. Het bedrijf ontwikkelt interactief “e-mail briefpapier”. Het product bestaat uit een lay-out die volledig in de huisstijl van het bedrijf is vervaardigd. Het opnemen van hyperlinks die verwijzen naar een website of bijvoorbeeld een routebeschrijving behoort tot de mogelijkheden. Daarnaast kan er een persoonlijk karakter aan de e-mail worden gegeven door het opnemen van persoonlijke gegevens zoals een handtekening of een pasfoto.