Innovatie

Groningse studenten in de prijzen met scriptie over digitaal ondernemen

Drie Groningse studenten zijn in de prijzen gevallen met een scriptie over “digital business”. Deze “Digital Business Awards” zijn een initiatief van het Groningen Digital Business Center, onderdeel van de Rijksuniversiteit Groningen, dat aan de dringende vraag in het Noorden naar academisch opgeleide experts op het gebied digital science en big data wil voldoen.


Leestijd: 1 minuut

Groningse studenten in de prijzen met scriptie over digitaal ondernemen
Groningse studenten in de prijzen met scriptie over digitaal ondernemen

De activiteiten en doelstellingen van het Groningen Digital Business Centre (GDBC) zijn er dan ook op gericht om de noordelijke digitale sector te versterken, en één van die activiteiten is deze scriptieprijs.

De GDBC Thesis Awards Digital Business werden onlangs voor de tweede keer uitgereikt. Het evenement vond deze keer plaats in bioscoop Kinepolis, bij de Euroborg, waar gastheer Bas Baalmans (projectleider bij GDBC) aftrapte, geassisteerd door Pepper (de servicerobot van de RUG).

Drie jonge talentvolle alumni van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde (FEB) waren geselecteerd om hun scriptieonderwerpen en uitkomsten te presenteren aan een deskundige jury en publiek. Chris Remijn kreeg uiteindelijk de eerste prijs, Zoë Zwarts de tweede prijs en Dylan Meyer won de derde.

De drie jonge talenten werden gekozen uit de twaalf (ex-)studenten die hun masterscriptie instuurden over onderwerpen die te maken hebben met digital business. Deze scripties waren beoordeeld door de vakjury (bestaande uit Rolinde Weide van de provincie Groningen, Viktoriya Degeler namens RUG Faculty of Science and Engineering, David Langley namens de Faculteit Economie en Bedrijfskunde, en Tammo Bijmolt, directeur van de GDBC).

Tussen de presentaties van de genomineerden en de bekendmaking van het juryoordeel door deelde gastspreker Ruben Haring zijn gedachten en ideeën over ondernemerschap en digitalisering in de evenementenbranche, gebaseerd op zijn ervaringen als medeoprichter van het bedrijf Let’s get Digital.

Gastheer Bas Baalmans, met zijn assistent, robot Pepper.
Gastheer Bas Baalmans, met zijn assistent, robot Pepper.