Innovatie

Hanzehogeschool helpt foodbedrijven bij ontwikkeling nieuwe producten

De Hanzehogeschool heeft een subsidie van 300.000 euro gekregen voor het project ‘Proof of the Pudding’ waarmee mkb-bedrijven in de foodsector leren hoe ze hun klanten beter kunnen betrekken bij het ontwikkelen van nieuwe producten. De bedrijven die worden geholpen zijn onder andere Hooghoudt, Maallust, Van Smaak en Landjuweel.


Leestijd: < 1 minuut

‘Hero Jan Hooghoudt vertelt’: de verhalen achter Hooghoudt
‘Hero Jan Hooghoudt vertelt’: de verhalen achter Hooghoudt

Volgens de Hanzehogeschool betrekken voedselbedrijven de eindconsument te weinig bij de ontwikkeling van een nieuw product. Als gevolg daarvan slaan innovaties vaak niet goed aan en staat economische groei van de sector onder druk.

De Hanzehogeschool gaat bedrijven helpen met de vraag hoe ze de consument meer kunnen betrekken bij het ontwikkelen van nieuwe producten.

Arno Donkersloot, directeur Hooghoudt is blij met het project: ‘De Hanzehogeschool Groningen kan nu voor me onderzoeken hoe ik zelf met een consumentenpanel zo goed mogelijk verschillende producten kan uittesten.’