Ondernemen draait allang niet meer om alleen winst maken. Impactvol ondernemen is dan ook in opkomst. In toenemende mate willen ondernemers hun bijdrage leveren aan maatschappelijke uitdagingen. Maar wat is impactvol ondernemen precies? Waarin verschilt het eigenlijk met ondernemen zoals we kennen? En is iedere ondernemer stiekem niet een beetje een impact ondernemer? In het webinar Impactvol Ondernemen zoomen we hierop in met twee sprekers die je hier alles over kunnen vertellen.
De sprekers:
Aleid Brouwer, Lector Betekenisvol Ondernemen aan NHL Stenden legt uit wat haar definitie is van impactvol ondernemen, waarom het helemaal in deze tijd past en hoe ondernemers zonder dat ze er zelf bewust van zijn vaak al een maatschappelijke voetprint hebben.
Jolijn Creutzberg, Eigenaar van Vanhulley is één van de belangrijkste grondleggers van impactvol ondernemen in onze regio. Haar bedrijf Vanhulley bestaat al 10 jaar en vanaf het begin stond impact maken voorop. Vanhulley maakt unieke kledingitems van gebruikt textiel met een groep vrouwen die nog geen toegang heeft tot de arbeidsmarkt. Bij Vanhulley doen de vrouwen werkervaring op, volgen ze een opleiding en worden ze geintroduceerd op de arbeidsmarkt.
Uiteraard is er ook bij dit webinar volop gelegenheid voor interactie en het stellen van vragen. Moderator Frans Scheepens, van Brain Fuel, legt de vragen voor aan de sprekers.
Aanmelden kan via deze link