Nieuws

Promotiedagen van start: twee dagen netwerken en ontmoeten

Het is zover: in Martiniplaza zijn vanochtend de Promotiedagen van start gegaan. Dat betekent vanaf nu twee dagen lang netwerken, ontmoeten en kennis en inspiratie opdoen tijdens een van de vele presentaties.


Leestijd: 2 minuten

Met traditioneel meer dan 15.000 bezoekers, ruim 450 deelnemers en meer dan vijftig presentaties is dit het grootste netwerkevent van het Noorden.

Sander Schimmelpenninck gaf dinsdagochtend het startsein voor de beurs. Heb je de opening en daarmee Schimmelpenninck gemist? Dinsdagmiddag heb je nog een herkansing: om 13 uur schuift hij aan in de Nieuwe Noorden Talkshow. Rob Mulder gaat met Sander in gesprek over de vraag: ‘Wat kunnen we doen voor meer gelijke kansen in (Noord-) Nederland?’

Ook vanmiddag: een inspiratiesessie met Annemarie van Gaal, één van de meest succesvolle en bekendste zakenvrouwen van Nederland. Ze is onder ander bekend van het televisieprogramma ‘Een dubbeltje op zijn kant’. Op het Plein WNT deelt ze haar ondernemerservaringen en de waardevolle lessen die ze in haar carrière heeft opgedaan.

In de sessie ‘Do IT Succesful!’ praat Karel Jan Alsem de aanwezigen bij over praktische vraagstukken op het gebied van online marketing en communicatie. Dr. Karel Jan Alsem is lector Marketing bij de Marketing School van de Hanzehogeschool Groningen en universitair docent Merkmanagement en Communicatie aan de vakgroep Marketing van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde van de Rijksuniversiteit Groningen (RuG).

De Promotiedagen bestaat uit meerdere pleinen, met als het FC Groningen Plein als een van de hotspots. De club presenteert zich dit jaar samen met leden van de Business Club rondom de Middenstip waar de pitches en presentaties plaatsvinden.

VBNO en Zuidoost

Ook bedrijvenverenigingen VBNO en Zuidoost zijn aanwezig met een grote stand, en de gemeente Groningen presenteert op de Promotiedagen de PodKAS. Tijdens de Promotiedagen kun je in de PodKAS een aantal goede gesprekken volgen over de ambities van de gemeente en de route daarnaartoe.

BNI heeft een eigen netwerkstand op de beurs en ook de gemeente Assen, Westerkwartier, Noordenveld en Tynaarlo zijn vertegenwoordigd. Zero CO2 is er met een speciale kas, waarin gesprekken worden gevoerd – over duurzaamheid vanzelfsprekend – en bedrijven in de Noord-Nederlandse bouwketen zijn te vinden in De Bouwplaats. 

Het bezoeken van de Promotiedagen is gratis, maar je hebt wel een toegangskaart nodig. Die kun je hier aanvragen.