In een groot deel van het land is het nu al code oranje. In Groningen blijft tot vrijdag code geel van kracht, net als in Drenthe en Friesland.
Volgens het KNMI wordt het vrijdag ‘extreem warm’. “De combinatie van hoge luchtvochtigheid en temperaturen zorgt voor een hoge maximale hittekracht tussen 9-10. Dit kan gevaar opleveren voor de gezondheid, zelfs voor gezonde mensen.”




