Nieuws

Verkoop via Warenhuis Groningen ‘explosief gestegen’

Het gaat goed met de verkoop van artikelen van bedrijven in Groningen via het online Warenhuis Groningen. Initiatiefnemer Groningen City Club meldt dat de verkoop van artikelen in december explosief is gestegen. De consument lijkt de weg naar dit warenhuis te hebben gevonden, en kan zo ook tijdens de huidige lockdown gewoon producten bestellen bij de winkels in de binnenstad.


Leestijd: 1 minuut

Verkoop via Warenhuis Groningen ‘explosief gestegen’
Verkoop via Warenhuis Groningen ‘explosief gestegen’

De bestelde artikelen werden meestal dezelfde dag nog bezorgd via Dropper, het Groningse platform dat duurzame bezorging nastreeft. Warenhuis Groningen, het door het Groningse Zupr ontwikkelde platform, bevat rond de tweehonderd zaken met bijna 40.000 artikelen uit met name het centrum van Groningen, Haren en andere stadsdelen.   

"Dat veel mensen via Warenhuis Groningen zijn gaan bestellen, daar zijn we zéer tevreden mee. Het Warenhuis kan de door de lockdown gemiste omzet natuurlijk nooit helemaal overnemen, maar voor veel van de ondernemers scheelde het echt meer dan een slok op een borrel dat je hun producten via het Warenhuis Groningen kunt bestellen", vertelt Eric Bos, voorzitter van de Groningen City Club.

Ook tussen kerst en nieuwjaar gingen de online verkopen gewoon door. "Dat is best een mooie ontwikkeling, want de grote bekende onlinewinkels als Zalando en Bol.com deden er jaren over om bekend te worden."

Volgens Eric Bos slaagt het Warenhuis er in om in de meeste gevallen de producten dezelfde dag bezorgd te krijgen. Ook deze maand, januari, is de bezorging nog gratis.

Net als een echt warenhuis, zal er ook aan Warenhuis Groningen voortdurend moeten worden geschaafd om de zaak nog beter te maken. "We hebben bijvoorbeeld vastgesteld dat winkeliers die zoveel mogelijk artikelen plaatsen, en mooie foto’s tonen van hun producten, het meest succesvol zijn. Net als gewone etalages van winkels moeten webshops er zo verleidelijk mogelijk uitzien. Op dat vlak is er nog verbetering mogelijk. We zullen onze ervaringen delen met de tweehonderd winkels die al meedoen aan het Warenhuis, zodat het er in de toekomst allemaal nóg weer een slag aantrekkelijker uit zal zien", aldus Eric Bos.

Zelf rondsnuffelen in het online warenhuis? Klik dan hier!