In 2015 heeft FC Groningen op initiatief van het toenmalig SupportersCollectief een ‘Gouden Aandeel’ afgegeven. Hier staan de kernwaarden van de club, waaronder het logo, beschreven. Wijzigingen hierop kunnen niet plaatsvinden zonder eerst overleg te voeren met de supportersgroeperingen.
FC Groningen heeft het voorstel dan ook ingediend bij het Supportersoverleg, bestaande uit afvaardigingen van onder meer alle officiële supportersgroeperingen van de club; Supportersvereniging FC Groningen, Ultras Cruoninga, Rolly-Side en Z-Side.
Hoewel het Supportersoverleg niet onwelwillend tegenover de aanpassing van het logo staat, is besloten de keuze voor te leggen aan de achterban. Seizoenkaarthouders en sponsorrelaties kunnen hun stem uitbrengen via deze link: Logokeuze
Er zijn twee opties: A het huidige ronde logo houden of B het traditionele logo uit 1971 terug brengen.
De wijziging komt er alleen wanneer minimaal 50 % van de seizoenkaarthouders/sponsors heeft gestemd en minimaal 60 % van de uitgebrachte stemmen voor de wijziging heeft gestemd. (Foto: website FC Groningen)