Het CBK Groningen heet vanaf vandaag Kunstpunt Groningen. Met een frisse uitstraling en nieuwe website laat Kunstpunt de nieuwe weg zien die het is ingeslagen. Naast het ontwikkelen en beheer van Kunst op Straat en de Kunstuitleen, staat ook de knooppuntfunctie centraal. Directeur Paula Lambeck: “Kunst geeft Groningen kleur, wij willen dat aan iedereen laten zien. Als knooppunt verbinden we daarom kunst, kunstenaars, publiek, scholen, instellingen en bedrijven met elkaar. Zo bouwen we samen aan kunststad Groningen.”
Nieuwe website
Kunstpunt Groningen heeft alle losse merken die het CBK Groningen voorheen had (CBK, Kunstuitleen, Kunstspot, Staat in Groningen en Kunst & Stad), samengebracht in een allesomvattend merk waar verschillende doelgroepen elkaar kunnen ontmoeten. Op de website kunstpuntgroningen.nl zijn video’s, blogs, informatie over kunst lenen, kunst op straat, kunst op school en Groninger kunstenaars te vinden. In het Nederlands en Engels. Kunstenaars kunnen op de site terecht voor open calls, nieuws en om een portfolio van hun werk aan te maken. En wie er graag op uit wil, wordt bediend met kunstroutes en een kunstagenda waarin beeldende kunstinstellingen hun activiteiten tonen.
Ambitie
De naamswijziging komt voort uit de verzelfstandiging in 2019 en de nieuwe ambities voor de komende jaren. “Ons doel is te laten zien dat Groningen dé beeldende kunststad van Noord-Nederland is en hier aan te blijven bouwen. Dat doen we door zelf nieuwe kunst in de openbare ruimte te ontwikkelen, maar ook door de beeldende kunstsector te faciliteren en zichtbaar te maken,” vertelt Paula. Kunstpunt koppelt initiatieven en kansen maar richt zich ook op Noordelijke kunstenaars, die met workshops en opdrachten hun beroepspraktijk kunnen stimuleren.
Aankondiging
Kijk op https://www.youtube.com/watch?v=OmfY1nCwOk4 voor de logoanimatie.