Cultuur & Uitgaan

Marketing Groningen lanceert campagne ‘Groningen voor elkaar’: alle lokale initiatieven op één platform

Marketing Groningen lanceert komende zaterdag de campagne ‘Groningen voor elkaar’. Met de campagne wil Marketing Groningen ondernemers in de retail, horeca, vrijetijds- en cultuursector in de spotlights zetten, en een platform bieden aan alle lokale initiatieven die er als gevolg van de corona-crisis zijn ontstaan.


Leestijd: 1 minuut

Marketing Groningen lanceert campagne ‘Groningen voor elkaar’: alle lokale initiatieven op één platform
Marketing Groningen lanceert campagne ‘Groningen voor elkaar’: alle lokale initiatieven op één platform

Sinds de overheid maatregelen aankondigde om het virus in te dammen, steken Groningers massaal de handen uit de mouwen en bedenken de meest uiteenlopende en eigenzinnige initiatieven. Marketing Groningen wijst als voorbeeld op warenhuis.groningen.nl en Helpdesk 050.

Samen bereik je meer, aldus Marketing Groningen, en daarom is besloten alle initiatieven te bundelen op één platform: groningenvoorelkaar.nl.

Thuistips en lokale initiatieven

Met de campagne hoopt Marketing Groningen dat zoveel mogelijk lokale initiatieven de aandacht krijgen die ze verdienen. Tegelijkertijd voorzien ze Groningse thuisblijvers met uiteenlopende tips, om het thuis zijn extra leuk en gezellig te maken.

De boodschap is volgens Marketing Groningen duidelijk: “We gaan door. Dan maar met een beetje afstand. In Groningen hebben we ruimte zat.”

Belangrijk onderdeel van de campagne zijn de portretten van Nienke Maat, die al eerder Groningers fotografeerde in thuisisolatie.

De campagne loopt tot en met eind mei. Tot die tijd worden mensen die surfen naar visitgroningen.nl automatisch doorgelinkt naar de campagnesite.

Marketing Groningen nodigt ondernemers van harte uit hun acties aan te melden. Alle lokale initiatieven voor en door Groningers kunnen worden aangemeld op groningenvoorelkaar.nl