Voor de derde actie van Positive Propaganda hebben vijf beeldmakers hun handen uit de mouwen gestoken. Met het initiatief worden successen van de stad onder de aandacht gebracht, om zo een positief gevoel over te brengen bij de passanten. De groenste stad van Nederland in 2020, het grootste waterstofproject van Europa, het beste gebouw van het jaar; het zijn positieve voorbeelden die met het project in de schijnwerpers worden gezet.
Hele dag slecht nieuws
Arnoud Evenhuis, eigenaar, oprichter en creative director van het Groningse creatief conceptbureau Buenaparte, kwam op het idee van ‘Positive Propaganda’. “Of je nou ’s ochtends de krant openslaat, of je kijkt op tv naar het journaal: we worden de hele dag door bedolven onder het slechte nieuws”, zegt Evenhuis. Doodzonde, want er is ook zoveel positiefs te melden, vindt hij.
‘Er gaat niets boven Groningen’ is de laatste serie van de pilot. Na een evaluatie wordt gekeken of het initiatief een permanent vervolg krijgt. Daarmee zou het project op eigen benen komen te staan. Een ieder die graag mee wil helpen, kan dit onder meer doen door met een idee te komen, het bijdragen van kosten, maar ook met een positief bericht hierover online te zetten.
Meer informatie over het initiatief is te vinden op www.positivepropaganda.org. Voor tien euro is het ook mogelijk om donateur te worden.
Cultuur & Uitgaan
Met ‘Er gaat niets boven Groningen’ hangt er nieuw posterpositivisme in de straten
‘Er gaat niets boven Groningen’, zo luidt het derde thema van de posterserie van Positive Propaganda. Het is de laatste serie posters van de pilot die door de gemeente Groningen mogelijk werd gemaakt en waarmee het straatbeeld in de stad moet worden opgefleurd.
Leestijd: 1 minuut