In juli heeft Marketing Groningen, in opdracht van de Provincie Groningen, een Europese aanvraag gedaan voor de uitvoering van een nieuwe grootschalige toeristische campagne. Deze campagne is een vervolg op de landelijke Er Gaat Niets
Boven Groningen campagne, welke destijds een waarde van € 84 miljoen aan herleidbare bestedingen heeft opgeleverd (investering was € 1,6 miljoen).
Een voor regiocampagnes uniek rendement en derhalve in 2008 beloond met een bronzen Effie. De nieuwe campagne bestaat uit twee deelcampagnes, één voor de Nederlandse markt en één voor de Duitse markt en gaat eind dit jaar van start en loopt tot en met 2012.
Het budget voor het Nederlandse deel van de campagne bedraagt € 1,6 miljoen, voor de Duitse campagne is € 320.000 gereserveerd. Beide bedragen worden ingezet voor
de komende 4 jaar. Uit de 16 kandidaten die zich hebben ingeschreven zijn Thabasco voor de Nederlandse deelcampagne en D.NL Contact voor de Duitse deelcampagne geselecteerd. Medio december worden de eerste inhoudelijke uitingen en mediakeuzes betreffende de campagne gepresenteerd.