De ochtend begint om 09.00 uur bij het Market Hotel aan de Grote Markt met een gezamenlijk ontvangst en een kop koffie. Daarna gaan de ondernemers in groepjes de binnenstad in. Vegers, prikkers, vuilniszakken en handschoenen worden geleverd door de afdeling Stadsbeheer, van de gemeente Groningen.
Volgens Strous is het de bedoeling dat de actie vanaf nu jaarlijks plaatsvindt. Op termijn zouden ook andere bedrijvenverenigingen kunnen aanhaken, zodat het een stadsbreed initiatief wordt.
De ambities van Groningen op het gebied van gastvrijheid liegen er niet om: het streven is om in 2030 de meest gastvrije stad van het land te zijn. En bij een vriendelijk welkom hoort óók een schone stad.
De actie wordt georganiseerd door de Groningen City Club, Koninklijke Horeca Nederland (KHN), het Hoteloverleg, Ondernemersfonds Groningen en de gemeente Groningen.
Ondernemers en medewerkers zijn van harte welkom om deel te nemen. Aanmelden kan hier.




