Bezoekers krijgen gratis toegang tot de nostalgische expositie over 100 jaar reclame van de Groninger bedrijven Hooghoudt, Niemeijer, Tiktak, Ranja en Fongers. Op de binnenplaats is er een proeverij van Hooghoudt en Ranja. Bovendien krijgen de eerste 100 bezoekers ‘een schiere kadopuut’ bomvol Groningse producten zoals Ranja, koffie en thee.
Hero Jan, derde generatie Hooghoudt, is aanwezig om te vertellen over jonge en oude jenever, slimme reclametechnieken en Groninger nuchterheid, ook als het gaat om drank.
De Stadjersnight wordt georganiseerd in samenwerking met de bedrijven Hooghoudt, TikTak, Ranja drinks, museum Het Behouden Blik, de Verhalen van Groningen en Marketing Groningen.
Cultuur & Uitgaan
‘Stadjersnight’ in Scheepvaartmuseum
Morgen, woensdag 14 september, is het Stadjersnight. Dit evenement, van 19.30 tot 21.30 uur, wordt speciaal voor Stadjers georganiseerd in het kader van de nieuwe tentoonstelling 'Made in Stad: 5 Groninger bedrijven – 100 jaar reclame', die momenteel te zien is in het Noordelijk Scheepvaartmuseum.
Leestijd: < 1 minuut