Eerder deze maand werd in het Groninger Museum de David Bowie is tentoonstelling geopend en daarmee is de stad Groningen weer een prachtige tentoonstelling rijker. Vele bezoekers hebben sinds de opening een bezoek gebracht aan het museum en dat betekent ook voor de binnenstad extra publiek.
Groningen City Club, Groninger Museum en Marketing Groningen lanceerden de David Bowie is etalagewedstrijd, waarmee ondernemers zijn uitgedaagd om op creatieve wijze invulling te geven aan hun etalages. Vrijdag werd door de jury uit alle inzendingen een winnaar gekozen: Sportel Optiek.
De wedstrijd
Wie o wie kan David Bowie het best vertalen in een spraakmakende etalage?! Dat was de vraag die de organiserende partijen de binnenstad ondernemers hebben voorgelegd. Met zijn verschillende imago’s is David Bowie een bijzondere persoonlijkheid en de etalagewedstrijd had dan ook als doel de bezoekers in de binnenstad te verleiden om de vele leuke winkels te bezoeken.
Ondernemers konden zichzelf tot donderdag 17 december jl. 12.00 uur via Facebook en Twitter nomineren. Een jury bestaande uit Andreas Blühm (Groninger Museum), Erwin Mulder ( Groningen City Club) en Lianne Lugies (Marketing Groningen) koos vervolgens een winnaar uit de inzendingen.
Sportel Optiek
“Creatief en bijzonder leuk om te zien op welke manier aansluiting is gezocht met de tentoonstelling David Bowie is”, zo oordeelde de jury vandaag over de inzending van Sportel Optiek. Gevestigd aan de Nieuwe Ebbingestraat 14, is Sportel Optiek al vele jaren een begrip in Groningen. Deze zelfstandige opticien bestaat al meer dan 100 jaar en is er in geslaagd om het thema op een leuke, speelse manier te vertalen naar de winkel. Naast de eer is met de titel ‘Winnaar David Bowie is Etalagewedstrijd’, een unieke David Bowie Goodybag gemoeid. Daarin zitten twee VIP kaarten en het pakket, dat beschikbaar is gesteld door het Groninger Museum, bevat verder een magazine, een t-shirt en andere leuke Bowie gadgets..