De roltrappen worden aangeleverd met een vrachtwagen en bestaan elk uit drie delen. Ze worden stuk voor stuk met een kraan naar beneden gehesen, naar bouwput. Daar worden ze in elkaar gezet. Elke roltrap weegt zo’n 12.000 kilo. Komende tijd worden er nog zes roltrappen aangeleverd.
Ook op het busstation vorderen de werkzaamheden. De perronkappen, die de reizigers straks droog moeten houden, krijgen steeds meer vorm. Reizigers kunnen het busperron straks vanuit de reizigerspassage met (rol)trappen en een lift bereiken. De bussen rijden op z’n Engels. Omdat de deur van de bus aan de rechterkant zit, rijden de bussen rond het busstation aan de “verkeerde” kant van de weg.
Betonnen spoordekken
Begin mei werden bovendien de laatste spoordekken gestort. Dat is een belangrijke mijlpaal, want daarmee is de betonconstructie van alle spoor- en busdekken voltooid. In totaal zijn er vier spoordekken en twee busdekken gemaakt. Voor het laatste spoordek is 660 m3 beton gebruikt. In de eindsituatie van het station, rijden hier straks de regionale treinen over.