Ohra beet het spits af. Een bijzondere move. Direct writers verkopen hun verzekeringsproducten namelijk via telefoon, internet of post. Het idee is dat je dan goedkoper kunt zijn. Nadeel is dat je minder fysiek aanwezig bent. Je hebt immers geen lokale winkel- of kantoorvestigingen waar je klanten kunt ontvangen.
De invulling door Ohra van de Brandnew Store was meer dan het creëren van een ‘papierwinkel’ met alleen voorlichtingsmateriaal. Het product ‘het nieuwe zorgverzekeren’ werd echt tastbaar gemaakt voor het winkelend publiek. Je kon niet alleen in contact komen met mensen van Ohra, maar ook in de winkel fietsen en je gezondheid testen. Zo speelt de Brandnew Store in op de leisuretrend in de binnenstad. Juist op en rond de A1-locaties vind je funshoppers die open staan voor interessante nieuwe dingen.
Inmiddels heeft Ohra plaats gemaakt voor Alfa Romeo. Het gloednieuwe model MiTo staat nu in de winkel te pronken. Alfa Romeo richt zich in de Guldenstraat op winkelend publiek dat niet zo snel naar een autoboulevard zou gaan. Daarvoor worden alle verleidingstechnieken van stal gehaald: interactieve vloerprojectie, plasmaschermen een projectieachterwand. Daarmee zijn de Brandnew Stores veel meer een nieuw advertentiemedium, dan een winkel in de traditionele zin van het woord.
Reageren? vos@voshoving.nl