Wonen

Groningse makelaar biedt huizenverkoper eigen website

Makelaardij van der Houwen uit Groningen lanceerde woensdag 11 maart een nieuw concept ‘één woning, één website’. Huizenverkopers kunnen voor hun woning een eigen, unieke website laten ontwikkelen. Hiermee onderscheiden ze hun woning binnen het grote aanbod. De eerste website staat online: www.heerlijkhuisgroningen.nl.


Leestijd: 1 minuut

De makelaardij wordt hard getroffen door de economische crisis. Het aanbod van koopwoningen is groot en de vraag is klein. Daardoor voldoet een folder of een advertentie op Funda niet meer. De woning ‘verzuipt’ in het aanbod. Voor makelaars is het een uitdaging die veel vraagt van hun creativiteit. Makelaardij van der Houwen kiest voor de inzet van het internet. Samen met internetpartner AnchorMen uit Groningen ontwikkelde Van der Houwen een nieuw concept; ‘één woning, één website’.

Eén woning, één website
Tegen een vergoeding krijgt een koopwoning een eigen, unieke website. Eén plaats, waar alle informatie staat vermeld, met een eigen URL (webadres). De website geeft bezoekers een duidelijk beeld van woning. Daarnaast kunnen geïnteresseerden via de website snel en eenvoudig extra informatie of een bezichtiging aanvragen. Maar boven alles onderscheidt de verkoper het huis binnen het grote aanbod. De eerste woning waarvoor dit nieuwe concept is ingezet is te bekijken op www.heerlijkhuisgroningen.nl.

Innoveren om te overleven
Makelaardij van der Houwen is sinds 2002 actief in Groningen. Volgens directeur Jacco van der Houwen sluit dit nieuwe concept naadloos aan bij de filosofie van het kantoor. ‘