Wonen

Klachtencommissie Gezamenlijke Corporaties Groningen van start

Per 1 december 2001 is de Klachtencommissie Gezamenlijke Corporaties Groningen haar werkzaamheden begonnen.


Leestijd: 1 minuut

Deze commissie is in de plaats gekomen van de Geschillencommissie Huisvesting, waar klachten en geschillen rond de toewijzing van woningen werden behandeld, de Klachtencommissie van de Christelijke Woningstichting Patrimonium en de Gezamenlijke Klachtencommissie. De laatste twee commissies behandelden de klachten die huurders over het doen en laten van hun verhuurder indienden.De corporaties die in Groningen werkzaam zijn, hebben besloten om bovengenoemde drie commissies te laten samengaan tot één Klachtencommissie met als doel om efficiënter te werken, maar vooral om ervoor te zorgen dat de klant met zijn of haar klacht op één plek terecht kan. Tot 1 december was het niet altijd even duidelijk bij welke commissie men met de klacht moest zijn.De Klachtencommissie Gezamenlijke Corporaties Groningen behandelt klachten over het uitvoeren van het door de corporaties en het Woonservice Centrum gevoerde beleid, de gevoerde procedure bij de toewijzing van een woning en de uitvoering van door de corporaties en het Woonservice Centrum verleende diensten.De Klachtencommissie bestaat uit drie leden: één voorgedragen door de corporaties, één voorgedragen door de Woonkoepel en een door deze beide leden gekozen, onafhankelijke voorzitter. De leden zijn voor hun besluiten geen verantwoording schuldig aan deze instellingen, waardoor de onafhankelijkheid is gewaarborgd.Het secretariaat van de commissie wordt gevoerd door het Woonservice Centrum en is te bereiken via Postbus 333, 9700 AH te Groningen.