Wonen
Reclamebureau Dizain ontwikkelt vernieuwende woonsite
Reclamebureau Dizain uit Groningen verzorgde de introductie en merkpositionering van het nieuwe woonconcept Arqin in Heerenveen. Centraal daarin staat de website www.arqin.nl die half juni online ging. De website volgt niet de in de woningbranche gehanteerde productgerichte indeling in huren en wonen, maar ‘stelt de vraagpatronen van klanten centraal’
Leestijd: 1 minuut
Arqin komt voort uit de Bouwcorporatie Heerenveen. De nieuwe naam symboliseert een nieuwe organisatie met nieuwe producten en diensten. Waar de Bouwcorporatie vooral aandacht had voor huurwoningen, is Arqin gericht op bewoners, woonwensen en woonkwaliteit: van huurders én kopers. Die omslag van productgericht naar klantgericht is ook de basis van de website.De site biedt daarom niet de traditionele productgerichte indeling in huren en kopen, maar is opgezet vanuit vraagpatronen van klanten. Dizain-directeur Oane Hettema: ³Er zijn drie momenten waarop je logischerwijs de site bezoekt: wanneer je een woning zoekt, wanneer je je woongemak wilt uitbreiden en wanneer je wilt verhuizen. Bij elk van die drie momenten heb je andere vragen. Iemand die een woning zoekt wil bijvoorbeeld weten welke woningen er zijn en of hij ze kan betalen, iemand die extra woongemak zoekt, wil weten of hij zijn onderhoud kan uitbesteden en hoe hij zijn huis kan beveiligen. En iemand die wil verhuizen wil bijvoorbeeld weten hoe het zit met de aansluiting van gas en licht en waar hij een verhuiswagen kan huren. Op de overzichtelijke homepage kies je als bezoeker direct de vraag die je beantwoord wilt hebben.²Dizain ontwierp niet alleen de informatiestructuur, maar verzorgde ook het ontwerp, de bouw en de content van de website. Een door Dizain ontwikkeld gebruiksvriendelijk Content Management Systeem maakt het voor Arqin-medewerkers gemakkelijk om de site aan te passen en het woningaanbod van Arqin actueel te houden.Dizain is een eigentijds en eigenwijs Gronings reclamebureau met een duidelijke visie op marketing- en communicatieconcepten. Het reclamebureau heeft onder meer uitgebreide kennis en expertise in huis op het gebied van website-ontwikkeling, Content Management Systemen en databasekoppelingen. Bij Dizain werken negen mensen. www.dizain.nl