Scholma Druk in Bedum heeft op feestelijke wijze een nieuwe supermoderne drukpers ten doop gehouden en vierde het 75-jarig jubileum.
In een speciaal boekje laat Scholma zien welke voordelen de nieuwe pers (ManRoland 700 Direct Drive) biedt, zoals gevarieerde mogelijkheden van laktoepassingen. Verder wordt getoond hoe Scholma de dienstverlening uitbreidt, door ketenintegratie en crossmedia, en door aan drukwerk digitale informatie toe te voegen, waarvoor Scholma een speciale app introduceert.
1,5 miljoen
Scholma Druk investeert voor in totaal 1,5 miljoen Euro in drukkerij en afwerking. Op de pers worden alle soorten drukwerk, in kleine en grote oplages, zeer efficiënt en flexibel geproduceerd, in een constante kwaliteit. De vernieuwde afwerking zorgt voor een snelle levering en verzending.
Martin Scholma, algemeen directeur: 'Een grafisch bedrijf moet vandaag een moderne procesgestuurde onderneming zijn. Wij willen daarin voorop lopen. Ook in economisch zwaardere tijden moeten we blijven investeren. Samen met oplossingen die we bieden om drukwerk eenvoudig samen te stellen en digitale uitingen doelmatig zelf te kunnen toepassen, biedt dit onze klanten extra voordelen.'
Bij Scholma werken ruim 60 mensen.
Scholma hecht veel waarde aan samenwerking, zowel regionaal als landelijk, en past dit toe bij papierinkoop; deelname aan tenders; duurzaamheid; samenwerking met marketing- en communicatiebureaus, ICT-bedrijven, online-ondernemers, uitgevers en regionale printbedrijven. Scholma is lid van de nieuwe E-boxx in de Euroborg, een inspiratieplaats waar media-partijen elkaars kennis delen en innovatief toepassen.
Dienstverlening
Drukken en crossmedia alleen zijn niet meer voldoende om je te onderscheiden.'Vanuit onze kernactiviteit drukken, bieden we steeds meer dienstverlening en ICT-oplossingen. Het drukken van bladen, brochures, boeken en commercieel drukwerk maar ook uitgeven, opmaken van huisstijlen en crossmedia doen we al. Er kan meer. Wij helpen onze relaties om op een eenvoudige manier hun eigen gegevens te beheren, uit de database te halen, op te maken én te publiceren op een wijze die de klant zelf bepaalt. Het principe is simpel: eenmaal gegevens invoeren en deze vervolgens gebruiken voor zowel druk/print als digitale verwerking zoals een website of nieuwsbrief. Ook kunnen onze klanten hun eigen drukwerk beheren en bestellen via klantspecifieke portals.’ Aldus Martin Scholma.