Door met een grote groep mensen gezamenlijk in te kopen en tegelijkertijd een gratis advies aan huis te krijgen, kan een goede prijs en kwaliteit worden gegarandeerd.
Isolatie is een hele goede investering in je huis. Spouwmuurisolatie wordt in gemiddeld vier jaar terugverdiend. Het gemeentelijke energieloket ‘Groningen woont SLIM’ is dan ook blij met dit marktinitiatief. Jarenlang zijn er inkoopacties voor zonnepanelen geweest, vaak met grote landelijke partijen. Isolatie wordt volgens de initiatiefnemers ten onrechte vaak gezien als ‘een hoop gedoe’. Het initiatief zou deze zorgen kunnen wegnemen, zeker met het huisbezoek dat aan het project is gekoppeld.
Woningen van voor 1976
De actie van ‘Winst uit je woning’ is uitgezet onder 10.000 eigenaren van een woning van vóór 1976. Zij betalen onnodig veel voor hun energierekening. Isolatie van de spouwmuur en vloer is in deze woningen de makkelijkste en meest aantrekkelijke stap om energiekosten te besparen en het comfort te verhogen.
Groningen woont SLIM
Groningen woont SLIM is een samenwerking tussen Gemeente Groningen en SLIM wonen met energie en heeft als doel om bewoners te stimuleren te investeren in een energiezuinig huis. Jaarlijks geven huizenbezitters in de stad Groningen zo’n 107 miljoen euro uit aan energie. En Groningen woont SLIM vindt dat dat anders kan. Door beter te isoleren of zelf energie op te wekken kunnen in veel gevallen de energiekosten van burgers drastisch worden verlaagd.
Hoe gaat het in z’n werk?
Woningeigenaren schrijven zich tot 7 maart 2015 – gratis en vrijblijvend – in via www.winstuitjewoning.nl. Eind maart ontvangen de inschrijvers dan een aanbieding van de leverancier die als winnaar uit de veiling gekomen is. Vervolgens worden de isolatiemogelijkheden van het huis geïnventariseerd en wordt een offerte op maat gemaakt. Iedereen kan daarna voor zichzelf besluiten om de offerte te ondertekenen of toch niet door te gaan.
Wonen
‘Winst uit je woning’ nu al een succes
Inwoners van de gemeente Groningen kunnen nog tot 7 maart meedoen aan de actie ‘Winst uit je woning’. Deze actie is opgezet omdat veel mensen twijfelen over isolatie, over het juiste materiaal of over de kosten.
Leestijd: 1 minuut