Bereikbaarheid & Verkeer

Communicatie rondom Ring Zuid genomineerd voor Galjaardprijs

De communicatieaanpak van Groningen Bereikbaar rondom Operatie Ring Zuid is genomineerd voor de Galjaardprijs, dé prijs op het gebied van publieke communicatie. Dankzij een brede publiekscampagne wist Groningen Bereikbaar te voorkomen dat er tijdens de werkzaamheden aan de zuidelijke ringweg een verkeerschaos ontstond.  


Leestijd: 1 minuut

Een maand geleden ging de nieuwe Ring Zuid open voor verkeer. Om dat mogelijk te maken moesten het Julianaplein en de zuidelijke ringweg eerst vijf maanden lang in verschillende richtingen dicht: Operatie Ring Zuid. Een enorme klus die veel verkeershinder met zich mee zou brengen.

Om de stad tijdens die werkzaamheden toch bereikbaar te houden, ontwikkelde Groningen Bereikbaar, samen  met communicatiebureau Buenaparte, een grote publiekscampagne. En die wierp z’n vruchten af: 99 procent van de Groningers wist van de werkzaamheden en 48 procent van de automobilisten heeft zijn gedrag aangepast. Het resultaat: verkeerschaos bleef uit en hulpdiensten en ov konden op plaats van bestemming komen.

Dat zag ook de vakjury van de Galjaardprijs, dé prijs op het gebied van publieke communicatie, die wordt uitgereikt door Logeion Vorige week mocht Groningen Bereikbaar de campagne pitchen. Nu is de organisatie een van de vijf finalisten.

Groningen Bereikbaar is ook in de race voor de publieksprijs. Stemmen daarvoor kan pas vanaf 17 oktober.