Die overname betekent drie auto’s minder op de weg en 1 fietskoerier erbij. “Deze overname past perfect bij ons hogere doel”, aldus Flip Konings, bedrijfsleider Cycloon Fietskoeriers Groningen. “Auto’s uit de stad en fietsen erin. Zo werken we aan duurzame stadsdistributie.”
De 45 klanten worden grotendeels opgenomen in de bestaande fietsroutes. ‘s Morgens wordt de post uit de postbussen gehaald en bezorgd en aan het eind van de dag wordt de uitgaande post weer opgehaald. Er komt 1 route bij voor een fietskoerier. “Eigenlijk viel de implementatie wel mee. We hebben een paar extra stops, maar daar zullen andere klanten niets van merken. We moeten gewoon hard blijven fietsen en onze vertrouwde kwaliteit leveren”, belooft Flip Konings. Cycloon nam het werk per 2 januari over.
Groei vraagt om juiste aandacht
Cycloon heeft de klanten van PBrunner kunnen overnemen omdat het autokoeriersbedrijf zijn pijlen meer wil richten op de provincie Friesland. “Als je wilt groeien, dan moet je je aandacht goed besteden”, verklaart directeur Ron van Dop de verkoop. “Onze klanten zijn bij Cycloon in goede handen. Dat is zeker. Cycloon is gespecialiseerd in dit werk en wij kunnen ons nu meer focussen op medisch transport bijvoorbeeld. Volgens mij een win-winsituatie.”
Over Cycloon
In 2002 gaat Cycloon Fietskoeriers van start in Zwolle met als doel het snelle en duurzame alternatief te zijn op het gebied van logistiek in de stad. Over de jaren is het bedrijf uitgegroeid naar zeven fietskoeriersvestigingen in Nederland en verzorgen zij het halen en brengen van post, spoedritten, interne ritten en bezorgdiensten op maat. In 2012 is het bedrijf gestart met Cycloon Post, dat in 5 jaar is uitgegroeid tot een postbedrijf met 21 vestigingen en zorgt voor een naadloze samenwerking met de fietskoeriers.