Economie

Partnerbijdrage

Buitenreclame voor naamsbekendheid: 5 voordelen

Buitenreclame is essentieel wanneer je nieuwe reclame klanten wilt bereiken. Buiten adverteren is de oudste vorm van reclame. Tegenwoordig kom je overal op straat reclame tegen. Buitenreclame is opvallend, maar niet storend. Je bereikt een grote groep mensen, terwijl de kosten in verhouding met andere advertentievormen relatief laag liggen. Wil jij ook buitenreclame inzetten voor meer naamsbekendheid? Ontdek nu deze 5 voordelen:


Leestijd: 1 minuut

Buitenreclame voor naamsbekendheid: 5 voordelen
Buitenreclame voor naamsbekendheid: 5 voordelen

Buitenreclame is verkrijgbaar in vele soorten en maten. Het is veel meer dan alleen een poster, reclamebord of spandoek drukken. Je kunt er bijvoorbeeld ook voor kiezen om een voertuig te bedrukken of op hekken van evenementen te adverteren. Zo zit er altijd wel een middel tussen dat bij jouw bedrijf of dienst past. Omdat er zoveel soorten en maten van buitenreclame zijn, kun je het ook zo duur maken als je zelf wil.

Wil je in een korte tijd graag een groot publiek bereiken? Daar is buitenreclame zeer geschikt voor. Omdat je de reclame plaatst op plekken waar veel mensen langslopen, bereik je automatisch een grote groep mensen.

Om jouw campagne nog succesvoller te maken is het van belang om goed na te denken op welke plekken je doelgroep veel komt. Voorbeeld: verkoop je auto’s? Dan kun je een advertentie plaatsen bij een populaire autobeurs of langs de snelweg. Naast dat je een groot publiek bereikt, zorg je voor een grotere merkbekendheid onder jouw potentiële klanten.

Een ander groot voordeel van buitenreclame is dat je geen last hebt van vervelende adblockers. Je kunt je reclame overal tonen, zonder de kans dat je reclame weggeklikt wordt. Naast dat je advertentie vaker gezien wordt, zorgt het ook voor minder irritaties onder je klanten. Win-win situatie dus!

Buitenreclame kan een effectief onderdeel zijn van een crossmediale campagne. Zet naast je reclame buiten, je advertentie in op meerdere plekken. Zo zorg je ervoor dat je campagne nog vaker gezien wordt. Je kunt bijvoorbeeld de advertentie ook in de krant en op je website zetten. Als je op meerdere plekken adverteert, komt jouw merk ook betrouwbaarder over.

Gebruik jij al buitenreclame? Buitenreclame hoeft helemaal niet ingewikkeld te zijn. Je kunt bijvoorbeeld beachflags bedrukken om te laten zien dat je winkel, kantoor of restaurant geopend is.