Economie

Hype rond Joy Beune-Playboy; Groningse uitgever komt met herdruk

De vraag naar de Playboy-editie met op de cover Joy Beune is zo groot dat de Groningse uitgever van Playboy, Pijper Media, heeft besloten tot een herdruk over te gaan. Een unicum: in de 11 jaar dat Pijper Playboy uitgeeft, is dit niet eerder gebeurd.


Leestijd: 1 minuut

Een unieke situatie, zo zegt Playboy-hoofdredacteur Niek Stolker dan ook. “Boeken worden herdrukt, bij tijdschriften gebeurt dat normaal gesproken niet.”

Een unicum

Het nieuwe decembernummer van Playboy ligt sinds afgelopen donderdag in de winkels en gaat als warme broodjes over de toonbank. Bij Bruna werden er die eerste dag tien keer zoveel exemplaren als op een normale dag verkocht – en vier keer zoveel als op een doorsnee eerste verkoopdag, zo meldt Pijper. Daarmee is de editie met de schaatsster de grootste klapper van de afgelopen jaren.

Erg verrast

Joy Beune reageert verrast op het succes van haar editie. “Heel leuk om te horen. Ik had niet verwacht dat er zoveel over de toonbank zouden gaan.’ De wereldkampioene allround is sowieso in haar nopjes, want de reacties op haar naaktshoot zijn positief: “Ik had best wat kritiek verwacht, maar ik hoor van iedereen om me heen alleen maar leuke berichten en dat ze het ontzettend stoer vinden.”

De herdruk wordt verdeeld over de winkels waar de editie al is uitverkocht en de eigen webshop van Pijper Media.