Economie

Partnerbijdrage

Marketingstrategieën voor een bedrijf

De straat zit vol met reclames. Je herkent het vast, als je door de stad loopt zie je overal bedrijfs affiches waarin merken worden gepromoot. Er zijn ook genoeg bedrijven die hun merk promoten door middel van straatverkopers. Je wordt aangesproken door iemand die je een abonnement op de krant wilt verkopen, of je krijgt een gratis blikje frisdrank van dat nieuwe hippe merk. Het lijkt tegenwoordig allemaal zo gewoon, valt het eigenlijk nog wel op. Er zijn ook zoveel verschillende vormen van marketing…


Leestijd: 2 minuten

Marketingstrategieën voor een bedrijf
Marketingstrategieën voor een bedrijf

Vrijwel elk bedrijf doet aan een andere vorm van marketing. Anders zouden er geen nieuwe leads worden binnengehaald. Het gaat natuurlijk om creativiteit en strategie. Nieuwe klanten zijn cruciaal voor een succesvol bedrijf. Daarom doen veel bedrijven er alles aan om interesse bij de potentiële klant op de wekken. Dit wordt op veel verschillende manieren gedaan. Misschien ben je wel al bekend met een groot deel van de marketing mogelijkheden. Als bedrijf moet je namelijk een goede marketingstrategie ontwikkelen. Dit is een essentieel onderdeel van je businessplan. Het is belangrijk dat deze strategie past bij jou en je bedrijf, waardoor je de juiste klanten aantrekt. Ook zijn er veel andere dingen waar je rekening mee kunt houden. Je moet bijvoorbeeld nadenken over wat je met marketing wilt bereiken en wat belangrijk is voor jouw bedrijf. Zo kom je tot het beste plan van aanpak.

Er zijn veel verschillende marketingstrategieën, dus kijk goed welke het beste werkt voor jouw bedrijf. De bekendste zijn de fysieke reclames. Bijvoorbeeld de grote borden langs de weg. Dit is natuurlijk slim. Inzittenden van een auto kijken vaak om zich heen. Een groot, kleurrijk en opvallend reclamebord valt dan niet te missen. Is dit hun vaste route? Dan rijden ze dagelijks langs jouw reclamebord. Dit wordt een herkenningspunt en blijft onbewust hangen. Ook gebruiken veel bedrijven tv-commercials. Als je naar een show kijkt, krijg je tussendoor reclameblokken. Hiermee promoten ze hun producten of diensten. Sommige bedrijven werken met straatreclame, bijvoorbeeld door het ophangen van posters op drukke plekken. Dit doen ze omdat hun publiek hier te vinden is. Het is dus slim om na te gaan waar jouw klanten zich bevinden. Niet alleen fysiek maar ook online. Welke platformen kun jij gebruiken in jouw voordeel?

Linkbuilden uitbesteden is een vorm van online marketing. Dit zorgt ervoor dat je bedrijf hoger in de zoekresultaten van Google komt. Door linkbuilding uit te besteden krijgt je bedrijf een hogere prioriteit. Wanneer iemand een zoekwoord intypt op Google, komt je bedrijf hoger bij de aanbevolen sites. Hierdoor vergroot je de kans dat klanten jouw website aan zullen klikken. Je kunt linkbuilding internationaal inzetten. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om linkbuilding Italie uit te besteden. Of zelfs in Italië.