Warenhuis Groningen is een online platform, waar inmiddels meer dan 200 ondernemers bij zijn aangesloten en ruim 37.000 producten zijn te vinden. Het is een initiatief van de Groningen City Club (GCC) die hierin samenwerkt met veel andere Groningse bedrijven zoals Zupr en Dropper en nu ook met Noorderpoort. Retail studenten van Noorderpoort helpen Groningse ondernemers om hun winkelaanbod in het online Warenhuis Groningen te vergroten.
Warenhuis Groningen is de ideale plek om je te oriënteren en waar je het aanbod van Groningse winkels kunt vinden voor Sinterklaas- en Kerstinkopen en alle andere koopmomenten. Om ondernemers in deze drukke tijden te ondersteunen bij het zichtbaar maken van hun productaanbod is de hulp ingeroepen van de Werkplaats Online Ondernemen (WOO).
De studenten helpen ondernemers om hun producten en diensten beter in de etalage te kunnen zetten. Daarmee ontzorgen ze niet alleen de ondernemers, ook doen zij zelf nuttige praktijkervaring op. Negen weken lang is de ‘Taskforce’ iedere donderdagmiddag beschikbaar om ondernemers te helpen.
Een mooie samenwerking tussen ondernemers, het onderwijs en alle aangesloten partners. Bovendien past de opdracht heel goed in wat WOO beoogt: hulp bieden aan mkb-bedrijven bij het maken van een volgende stap in online ondernemen.
WOO
De Werkplaats Online Ondernemen Groningen (WOO-Groningen) biedt kosteloos advies en ondersteuning aan mkb-bedrijven bij online marketing, sales en communicatie. Van vragen over website of webshop, online campagnes, social media tot online marketingstrategie en –positionering: je kunt ermee bij WOO-Groningen terecht.
WOO-Groningen is een initiatief van de Hanzehogeschool Groningen, Noorderpoort en Rijksuniversiteit Groningen, mogelijk gemaakt door het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat (EZK), de provincie Groningen, gemeente Groningen en Rabobank Stad & Midden Groningen.
