Innovatie
Chat en virtuele markt op Surfze.nl
Het internetconcept Surfze.nl dat in april werd gelanceerd door het Groninger internetbedrijf BuyWays leverde tot nu toe een half miljoen pageviews op. Vanwege dit succesvolle begin, heeft het bedrijf besloten Surfze uit te breiden. Vanaf deze week is een chatcommunity gerealiseerd. Bovendien kunnen Surfze.nl-bezoekers nu gebruik maken van een virtuele markt, waarop een gratis advertentie geplaatst kan worden.
Leestijd: 1 minuut
De nieuwe diensten zijn te vinden onder www.surfze.nl/chat en www.surfze.nl/markt. Deze onderdelen zullen leiden tot een grotere interactiviteit. De chat kent 30 verschillende kanalen die aansluiten bij verschillende interessegebieden (bijvoorbeeld winkelen, puzzelen, entertainment, games en voetbal). Nederlanders wensen het elkaar toe: smakelijk eten (eet ze), een goede nachtrust (slaap ze) of een plezierige werkdag (werk ze). Op basis hiervan is in april het internetconcept Surfze.nl van start gegaan. Het principe is eenvoudig: een internetgebruiker bedenkt de ik-vorm van een werkwoord waarover men informatie wenst, plakt hieraan “ze” en de gezochte gegevens zijn gevonden.In tegenstelling tot bestaande startpagina’s biedt Surfze.nl links op basis van kwaliteit in plaats van kwantiteit. Gekozen is voor een opzet die voor bezoekers gebruiksvriendelijk werkt. Een bezoeker vindt per site ongeveer 25 links met een duidelijke beschrijving. Criteria bij deze links zijn onder meer of de site een landelijk karakter heeft en of deze interessante, wisselende informatie biedt.Naast kwaliteitslinks biedt Surfze.nl extra faciliteiten als een Surfze-zoekmachine, zoekmogelijkheden op categorie, een interactieve agenda en bij elke website een forum. Initiatiefnemer BuyWays, een jong Groninger internetbedrijf dat is gespecialiseerd in webmarketing (internetstrategie) en internettechnologie, heeft 25 mensen in dienst.