Dit is een positief bericht in vergelijking met eerdere berichten waar men aangaf dat het aantal freelance opdrachten juist erg gedaald is, aldus Jellow. Binnen het platform is er altijd al veel vraag naar web- en app development freelancers en juist ook in deze tijd merkt Jellow dat er veel vraag is naar deze developers. Daarnaast merkt Jellow binnen hun platform een grote stijging in de vraag naar online specialismen. Vooral de acquisitie naar sea- en seo marketeers, facebook- en content marketeers is groot.
Jellow merkt dat dit veelal komt doordat veel bedrijven en organisaties meer tijd en geld willen steken in hun eigen website en vindbaarheid tijdens deze uitbraak. Een reden hiervoor is dat de verkoop zich op dit moment grotendeels online voordoet. Budgetten moeten anders worden verdeeld en voor sommige bedrijven biedt dit de mogelijkheid om tijd en budget in online specialismen te steken.
Jellow wordt ook wel gezien als de 'Netflix van de freelance markt'. Met een Jellow abonnement beschikken bedrijven 'on demand' over een sterk en uitgebreid netwerk van meer dan 35K goede freelancers.
Foto boven: Medewerkers van Jellow, vóor de corona-tijd (Archief).