Dat is het directe gevolg van de overeenkomst die de gemeente Groningen, na een aanbestedings-traject, met deze leverancier gaat afsluiten. In het aanbestedingstraject heeft zowel de kwaliteit van de dienstverlening, als het persoonlijk contact en het inlevingsvermogen van medewerkers die clientencontacten hebben, voorop gestaan.
Verantwoordelijk wethouder Jannie Visscher: “Ik vind dat dat we met de firma Harting Bank de goede kwaliteit van dienstverlening, zoals onze cliënten dat gewend zijn, continueren. We sluiten een overeenkomst voor twee jaar met de mogelijkheid die overeenkomst te verlengen met drie keer één jaar. Ook dat bevordert naar mijn mening de gewenste continuïteit.” In het aanbestedingstraject heeft de gemeente samengewerkt met de gemeenten Hoogezand-Sappemeer, Slochteren en Ten Boer.
Uit diverse cliënttevredenheidsonderzoeken blijkt dat de Stadjers veelal tevreden zijn over de levering van en dienstverlening met betrekking tot de hulpmiddelen. Daarom heeft de gemeente ook bij de nieuwe aanbesteding ingezet op kwaliteit en continuïteit van de dienstverlening. Extra aandacht is besteed aan de contacten van medewerkers van de leverancier met de burgers van de Stad.